dimecres, 9 de desembre del 2009

PENSANT EN ELS ALTRES

| |



SESSIÓ DE CINEFÒRUM: REALITZAT EN PETIT I GRAN GRUP

- TEMES ESCOLLITS:

- Cultura i educació.
- Relació pensaments, sentiments i aprenentatge.
- Model psicològic i teòric.
- L’educació emocional.
- L’infant - alumne.
- Mestre o educador.
- La relació entre iguals.
- Educació en valors.
- Repercussió en la vida adulta.
- Educabilitat.
- Relació i acció pedagògica.


- MOMENTS DEL DOCUMENTAL QUE HAN SUSCITAT MÉS REFLEXIÓ. QUÈ CONTENEN?

- El mestre castiga al Yuto, tots els companys surten en la seva defensa per tal de poder gaudir tots junts de la experiència de provar en equip el seu raid

- En moltes situacions, transmeten els seus pensaments i emocions en cartes siguin positives o negatives, aquest sistema es molt valuós per a cada nen, es la seva vida, la seva evolució plasmada en paper, per el mateix nen, es como una autobiografia.

- El nivell de maduresa que tenen els nens amb nomes 10 anys i el nivell de responsabilitat de cadascú.

- El treball cooperatiu que contínuament realitzen a classe i fora de ella.


- PUNTS FORTS QUE DESTACARÍEM DE LA RELACIÓ PEDAGÒGICA DEL MESTRE.

- Deixa molt protagonisme als nens.
- Educa per la vida.
- Plena confiança en el seu alumnat.
- En grup, seran més forts, podran aconseguir més objectius:
- Educador guia.
- Respon a les necessitats dels alumnes.
- Deixa opció per a que tots els alumnes col•laborin entre ells.
- Per a la seva actuació dintre i fora de l’aula, una gran experiència.
- Educa amb sistemes d’autoresolució.
- Dona prioritat als lligams afectius.
- Fomenta la participació activa i el treball en grup.
- Dona llibertat per que els alumnes experimentin.
- Segueix el pensament: “Transmitere”
- Crea continguts lligats amb càrrega emocional.
- Creu en el continu contacte amb la natura.
- Considera de gran importància la relació amb la família.
- Aprenentatge vivencial.


- PUNTS FORTS EN LA MANERA DE CONCEBRE INFANT – EDUCACIÓ.

- L’infant ha de viure aquesta etapa com el que és, és a dir, com un infant. Aquest està ple de vida i d’alegria.

- El docent educa a nivell cultural i emocional sense oblidar mai el nivell pedagògic adequat, la metodologia es centra en oferir tots els coneixements adequats des de una visió diferent i natural, millor per l’enteniment dels mateixos.

- Ser alumne i deixar-te omplir de la saviesa dels educadors i no intentar cremar cap etapa, de la vida educativa i vivencial; cada una te un temps i un procés d’adquisició.

- L’infant es una persona en creixement, cada instrucció, cada avaluació, cada aprenentatge es important per a la seva evolució.

- S’ha de tenir sempre en compte en que etapa biològica esta el nen, per saber que demanar-li no podem forçar a que el nen adquireixi uns aprenentatges o uns coneixements si no es la etapa adequada, ja que probablement abans n’haurà de adquirir molts d’altres per poder arribar posteriorment altres de nous.

- Crear i fomentar la visió individual: es important individualitzar sobre cada alumne per poder extreure tots el potencial que te i poder-ho realitzar de la millor manera possible.

- No fa classes magistrals, intenta transmetre els coneixements a partir d’emocions i d’altres mètodes alternatius, perquè considera que es la millor manera d’aconseguir els objectius personals i pedagògics de cada alumne.

- PUNTS FEBLES SOBRE AQUEST TIPUS D’ENSENYAMENT EDUCATIU:

Argumentació 1:
La protecció, l’afecte i la confiança del mestre vers als seus alumnes i en concret en aquest documental observem el moment en que una nena de la classe del senyor Kanamori s’entristeix a causa de recordar la mort d’un familiar; desprès de parlar-ho amb tots els companys de classe el mestre sense cap tipus de por ni represàlia fa mostra de tots aquests sentiments exposats anteriorment.

Explicació:
Amb aquest argument exposat anteriorment, no volem expressar que es inadequada la actuació del mestre en aquella situació sinó que dintre de la societat nostre aquesta demostració d’afecte no està dintre de la metodologia ni dels valors compresos en les escoles actuals de Catalunya.


Argumentació 2:
Tots els dies els alumnes de la classe del senyor Kanamori aprenen molt més que a sumar, geografia, musica..... aprenen molt més que això,aprenen a col•laborar entre ells, en saber empatitzar, saber ajudar i comprendre als seus companys, també saben admetre quan no esta ben fet allò que anteriorment han fet.


Explicació:
Es molt important contextualitzar i sempre explicar el tipus de coneixement adquirit després de una dinàmica, un joc, un treball en grup, una reflexió ja que l’escola es per rebre educació i hi ha famílies que si no reben, apunts, deures i blocs, es pensen que no estan educant als seus fills.

0 comentaris:

ir arriba

Publica un comentari a l'entrada

 
 

FLORICIENTA | Diseñado por: Compartidísimo
Con imágenes de: Scrappingmar©

 
top