diumenge, 15 de novembre del 2009

EL LLENGUATGE I LES LLENGÜES

| | 0 comentaris




EL LLENGUATGE I LES LLENGÜES

Es tracta d'un tema que va més enllà que un mitjà de comunicació i que afecta al ser humà individual i col·lectivament com membre d'una societat en la qual viu i exerceix el seu treball de manera autònoma i lliure entre altres persones i grups.
Des de la perspectiva humana tota senyal està relacionada amb la transmissió de la informació en un procés de comunicació entre un emissor i un receptor. Sense aquesta dimensió comunicativa resulta impensable el llenguatge i la seva expressió concreta en llengües. Per això el llenguatge humà i la seva definició comporten múltiples facetes o característiques que ho diferencien de la resta de comunicació biològica.
La definició del llenguatge no és una tasca fàcil i menys determinar el que caracteritza el llenguatge humà diferent de la resta d'éssers de la naturalesa no humana per a així poder definir el característic del llenguatge humà.
Les persones, en condicions normals, es comuniquen per mitjà d'un llenguatge que és diferent de la resta d'éssers vius, són capaços de referir-se oralment sobre situacions presents o absents. La persona, mitjançant un procés d'abstracció a partir de les percepcions personals, utilitza una llengua i pot donar raó de tot el que passa al seu voltant.
El pas següent que es dedueix del procés d'abstracció és la nostra capacitat de pensar i com resultat de l'acumulació de pensaments neix en les persones la intel·ligència o saber amb diferents nivells.
Les funcions del llenguatge permeten la creació de la memòria individual que afavoreix la formació del la identitat personal i la memòria col·lectiva basada en les llegendes, històries tradicionals, festes i records. Sense el llenguatge sembla impossible els dos tipus de memòria.
Una altra dimensió del llenguatge es produeix a nivell d'expressió interna manifestant el nostre estat d'ànim i discurs intern o diàleg amb nosaltres mateixos.
Ara si que es pot definir el llenguatge tenint en compte els elements descrits en els punts anteriors: és l'instrument més extens de comunicació que ens constituïx com éssers humans gràcies a l'abstracció, a les memòries individual i col·lectiva de qui és el suport, permetent l'expressió lliure.
Leer más...

PARLAR BE EN PUBLIC

| | 0 comentaris

En la societat actual, saber parlar bé en públic, no és genètic sinó més aviat adquirit, també es una eina o una habilitat bàsica de les persones que ocupen llocs de responsabilitat a nivell de empreses o institucions, sigui a nivell intern o extern. Però és imprescindible i necessari en el desenvolupament de l’activitat professional de l’ensenyant.
Els objectius son molts tècnics i concrets per millorar la comunicació oral en situacions de la vida diària y professional, i en especial a la Universitat.
Per a aconseguir aquest objectiu general fa falta seguir un procés per etapes o un manual que ofereixi els coneixements i les habilitats necessàries:
En primer lloc, hem de tenir en compte una sèrie d'elements preparatoris com es el control del nervis, parlar amb naturalitat, portar un guió i fer constantment una retroalimentació amb la mirada.
En segon lloc, cal tenir en compte, la forma de parlar en públic o la locució que fa referència a la veu, l’entonació, la respiració i els silencis. Cadascun d’aquests quatre elements que intervenen en el procés, si es té en compte degudament, fan que es parli en públic correctament.
En tercer lloc intervé el llenguatge oral que té característiques pròpies en la exposició oral, molt diferents de les que s’utilitzen en el llenguatge per escrit que és més complex. El llenguatge oral té característiques pròpies en la exposició oral, molt diferents de les que s’utilitzen en el llenguatge per escrit que és més complex com la claredat, precisió, brevetat i el humor.

En quart lloc intervé el llenguatge corporal. El llenguatge corporal és essencial en la comunicació oral. L’orador comunica amb tot el cos: amb la mirada, amb el moviments de les mans, amb la postura, amb la distància interpersonal, amb l’aparença i la manera de vestir.
En cinquè lloc l'execució o com preparar el discurs. Una de les coses que distingeix la bona oratòria de la dolenta és que només en la primera l’orador té clar el que vol dir, i ho diu de la millor manera possible.
Aquestes cinc etapes expliquen el procés de com parlar bé públic o de comunicar-se tècnicament.
Leer más...

diumenge, 8 de novembre del 2009

ELS MEUS RECORDS DE PRIMÀRIA

| | 0 comentaris

Si ara obro la meva ment i deixo sortir el meu passat, puc recordar la meva infantesa sent una nena feliç, sense preocupacions, envoltada de molts amics i amigues.
Amb ganes de jugar, fer plastilina, manualitats...
Tampoc puc oblidar el deliri que passava a l’hora del menjador, realment era un sofriment ja que com es sol dir era molt dolenta menjant; calamars, verdura, puré... tot això ho odiava i sempre esperava el moment en el que la cuidadora marxava a vigilar a altres nens, jo llavors agafava un tovalló i ho guardava tot dintre i ho deixava a la butxaca, per al arribar al pati llençar-ho a una paperera.
Recordo sent una nena a la qual li agradava molt jugar; jugar amb pilota, saltar a la corda... no tenia temps ni preocupació per res més; tot el que fos jugar era lo més important per a mi.

Un record molt present per mi va ser tot el que vaig haver de passar per aprendre quina era la esquerra i la dreta.... tenia grans problemes, els mestres ho intentaven tot, em feien dibuixos a les mans, m’escrivia una “D” i una “E”, pero al final ho vaig aconseguir, va ser un gran repte per mi!!!

Els “gomets”; ells eren el premi, un gran premi per haver-nos portat bé, ser les primeres en acabar els deures, saber-nos les taules de multiplicar... i moltes altres coses; jo juntament amb les meves amigues: l’Anna, la Laura, la Marta i les demés, lluitàvem per veure qui tenia més.
Un altre bon record per mi, encara que per la meva mare crec que no, era aquell curiós uniforme que portàvem, aquell “pitxi” o faldilla, amb uns mitjons fins els genolls, un polo de color blanc i sobre tot una cua o llacet al cap!!! La meva mare sempre lluitava per que jo anés impecable al cole i ho aconseguia, però quan arribava a les 5.30 a buscar-me a la porta de la escola, allà estava jo, amb les mitjons trencats de caure per terra, la cua tot desfeta i el polo tot brut.... pobreta ella, i com bona mare que era i es, a l’arribar a casa feia una bogada amb la meva roba o millor dit el meu uniforme!

Tinc molts records de la meva etapa en Primària, uns bons d’altres no tant, però tots son records, que fan que recordi aquella etapa com allò únic i meravellós.

Leer más...

QUI ETS TU??

| | 0 comentaris

QUI ES???




Es una noia roseta, amb cabells llargs.......

els ulls marrons i grans................

i sobre tot un COR enorme.

Per fora es una noia: explosiva, presumida, social, riallera....

Pero aixó no es el més important, ella es molt més que tot aixó, te molt més al seu interior....

Es una noia atenta, amiga dels seus amics, sap estar al lloc adequat al moment adequat, intenta veure feliç a la gent que està al seu costat, i aixó no te preu...

He escollit a la VANESSA TARRAGONA i no a cap altre persona perque volia extreure tot el que ella em feia sentir i millorar gràcies a la seva companyia i saber estar sempre.

I perque d'aquesta foto???

Ella pel dia estudia 1er de Grau d'Educació Primària.... pero quan arriba la nit es transforma... treballa al seu propi local, te un local tematic i es diu "Las Vegas" i ella...........es la Marilyn Monroe.... i per aixó d'aquesta foto i no una altre.

QUI ES ELLA???? ella es la VANESSA TARRAGONA!!

Leer más...

dilluns, 2 de novembre del 2009

"MULTIMEDIA" amb GOOGLE DOCS

| | 0 comentaris

Leer más...

FRAGMENT D'AUDIO

| | 0 comentaris

Leer más...

ANIMACIÓ POWER POINT

| | 0 comentaris

Leer más...
 
 

FLORICIENTA | Diseñado por: Compartidísimo
Con imágenes de: Scrappingmar©

 
top